Peygamberimize salat ve selam getirmenin faydaları

Peygamberimize salat ve selam getirmenin faydaları

Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e salat ve selam getirmenin faydaları

1-) Peygamber efendimiz (s.a.v.)’e salat ve selam getirmek, bir çeşit zikirdir. Bir kimse ne kadar çok zikrederse, o kadar çok rahatlayıp huzur bulacaktır.
Allahu Teala şöyle buyuruyor:

Rad suresi 28. ayet

Arapça:
اَﻟَّﺬٖﻳﻦَ اٰﻣَﻨُﻮا وَﺗَﻄْﻤَﺌِﻦُّ ﻗُﻠُﻮﺑُﻬُﻢْ ﺑِﺬِﻛْﺮِ اﻟﻠّٰﻪِ اَﻟَﺎ ﺑِﺬِﻛْﺮِ اﻟﻠّٰﻪِ ﺗَﻄْﻤَﺌِﻦُّ اﻟْﻘُﻠُﻮبُ

Okunuşu:

Ellezıne amenu ve tatmeinü kulubühüm bi zikrillah e la bi zikrillahi tatmeinül kulub
Anlamı:
Onlar, inananlar ve kalpleri Allah’ı anmakla huzura kavuşanlardır. Biliniz ki, kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur.

2-) Ne kadar çok zikirden uzak kalınırsa o kadar çok rahatsız huzursuz olunacaktır.

Allahu Teala şöyle buyuruyor;
Zuhruf suresi 36. ayet
Arapça:
وَمَن يَعْشُ عَن ذِكْرِ الرَّحْمَنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ
Okunuşu:
Ve mey ya’şü an zikrir rahmani nükayyıd lehu şeytanen fe hüve lehu karın
Anlamı:
Kim, Rahmân’ın Zikri’ni görmezlikten gelirse biz onun başına bir şeytan sararız. Artık o, onun ayrılmaz dostudur.

Mücadele suresi 19. ayet
Arapça:
اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ أُوْلَئِكَ حِزْبُ الشَّيْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ
Okunuşu:
İstahvese ‘aleyhimuşşeytanu feensahum zikrallahi ulaike hızbuşşeytani ela inne hızbeşşeytani humulhasirune.
Anlamı:
Şeytan onları hakimiyeti altına alıp kendilerine Allah’ı anmayı unutturmuştur. İşte onlar şeytanın tarafında olanlardır. İyi bilin ki, şeytanın tarafında olanlar ziyana uğrayanların ta kendileridir.

Cin suresi 17. ayet
Arapça:
لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَمَن يُعْرِضْ عَن ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذَابًا صَعَدًا
Okunuşu:
Li neftinehum fîh, ve men yu’rıd an zikri rabbihî yeslukhu azâben saadâ.
Anlamı:
Onları bu konuda imtihan edelim diye. Ve kim Rabbinin zikrinden yüz çevirirse, onu çok şiddetli azaba uğratır.

Taha suresi 124. ayet
Arapça:
وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى
Okunuşu:
Ve men a’rada an zikrı fe innel lehu meıyşeten dankev ve nahşüruhu yevmel kıyameti a’ma
Anlamı:
Her kim de benim zikrimden (Kur’an’dan) yüz çevirirse mutlaka ona dar bir geçim vardır. Bir de onu kıyamet gününde kör olarak haşrederiz.

3-) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e salat ve selam getiren kimse Allahu Tealanın emrini yerine getirmiş olur. Çünkü Allahu Teala iman eden kimselere şöyle sesleniyor;
Ahzab suresi 56. ayet
Arapça:
إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا
Okunuşu:
İnnellahe ve melaiketehu yüsallune alen nebiyy ya eyyühellezıne amenu sallu aleyhi ve sellimu teslıma
Anlamı:
Allah ve melekleri, Peygambere çok salavat getirirler. Ey müminler! Siz de ona salavat getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.

4-) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e bir defa salat ve selam getiren kimseye on sevap yazılır.

5-) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e bir defa salat ve selam getiren kimsenin on günahı silinir.

6-) Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e bir defa salat ve selam getiren kimsenin on derecesi artar.
Resulullah Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyuruyor;
“Kim bana bir defa salat getirirse, Allah ona on defa salat getirir.”
(Müslim. Tirmizi)
“Ümmetimden kim, kalpten ve içtenlikle bana salat getirirse, Allah ona salat getirir, onun derecesini on kat artırır. Onun için on sevap yazar ve on günahını siler.”

7-) Kıyamet günü Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e en yakın olan kimse, O’na en çok salat ve selam getiren kimsedir.
Resulllah (s.a.v.) şöyle buyuruyor;
“Kıyamet günü insanların bana en yakın olanı, bana en çok salat getirendir.”
(Tirmizi sahih demiş)

Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e salat ve selam getirmek kişinin, dünya sıkıntılarından kurtulmasına ve günahlarının bağışlanmasına sebeptir.

9-) Peygamber Efendimiz (s.a.v)’e salat ve selam getirmek kişiye Peygamber şefaati kazandırır.
Resulullah (s.a.v.) şöyle buyuruyor:
“Ezanı işittiğiniz zaman, müezzinin söylediklerinin aynını siz de söyleyin sonra bana salat getirin. Çünkü bir kimse bana bir defa salat getirirse, Allah buna karşılık ona on defa salat eder. Daha sonra benim için Allah’tan vesileyi isteyin. Çünkü vesile, cennete Allah’ın kullarından bir tek kuluna layık olan bir makamdır. O kulun ben olacağımı umuyorum.Benim için vesileyi isteyen kimseye şefaatim vacip olur.”
(Müslim)

10-) Peygamber Efendimiz (s.a.v.) salat ve selam getiren kimselerin dualarının kabul olması umulur.
Fedâle b. Ubeyd (r.a.) rivayetle:
Resulullah (s.a.v.) namazında dua edip Rabbini temcid etmeyen ve Peygambere salat getirmeyen birisini duydu ve:”Bu adam acele etti” dedi. Sonra onu yanına çağırıp şöyle dedi: “Sizden biriniz namaz kılınca, önce Rabbini övmekle başlasın, sonra peygamberine salat getirsin. Daha sonra dilediği gibi dua etsin.”
(Tirmizi, Ebu Davud, Nesai)

Bir Cevap Yazın